Edukacja z psem ma na celu usprawnienie sfery intelektualnej i poznawczej dziecka. Pies jako „pomoc naukowa” motywuje do nauki i poprzez przyjazne warunki zwiększa możliwość przyswajania wiedzy. Dzieci chętniej zapamiętują treści, których bohaterem jest ich nowy przyjaciel – pies. Edukacja z psem pomaga także dzieciom o obniżonej percepcji (wyobraźni) lub niechęci (z różnych powodów) do przyswajania wiedzy, bądź też przebywania w żłobku.
Główne cele realizowane podczas zajęć to:
- Wspomaganie pracy związanej z obniżeniem poziomu emocji dzieci i ich regulacją/autoregulacją.
- Wspomaganie i budowę prawidłowych relacji społecznych, tworzących się w trakcie zajęć oraz będących przyczyną problemów w prawidłowym funkcjonowaniu człowieka.
- Poznanie zasad zachowania się w obecności psów.
- Rozwijanie mowy, wzbogacanie słownictwa.
- Rozwijanie myślenia przyczynowo - skutkowego.
- Stymulowanie zmysłów, rozwijanie koordynacji ruchowej.
- Rozwijanie funkcji poznawczych i nowych zainteresowań dziecka.
- Rozwijanie empatii.
- Poznanie zawodów wspieranych pracą psów.
- Wyzwalanie spontanicznej aktywności w zabawie z psami.
Zajęcia prowadzone są przez Panią Katarzynę Helińską, magistra pedagogiki przedszkolnej z elementami logopedii oraz edukacji wczesnoszkolnej, dyplomowanego dogoterapeuty I i II stopnia oraz przez suczkę Jaso, która od ponad 3 lat pracuje z dziećmi przedszkolnymi, dziećmi niepełnosprawnymi oraz osobami dorosłymi.